Tuesday, May 18, 2010

IDEA KEPADA MUA'LIJ



Firman Allah SWT:

يُرِيدُ ٱللَّهُ بِڪُمُ ٱلۡيُسۡرَ وَلَا يُرِيدُ بِڪُمُ ٱلۡعُسۡرَ

Allah menghendaki kamu beroleh kemudahan dan Dia tidak menghendaki kamu menanggung kesukaran.

Al-Baqarah:185

FirmanNyaSWT lagi:

فَإِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ يُسۡرًا
إِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ يُسۡرً۬ا 

Maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan, (5) (Sekali lagi ditegaskan): Bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan. (6)

As-Syarh: 5-6

Alhamdulillah, saya mendapat satu idea baru dalam rawatan perubatan Islam melalui mesej yang berharga daripada Al-Fadhil Al-Ustadz Abdul Majid Hasan yang merupakan pengasas Darul Syifa Nur Ehsan .

Terima kasih kepada beliau saya ucapkan. Bagi saya satu ilmu baru yang amat mahal harganya dan amat tinggi pemberiannya. Tidak disangka kalau kita sering berkongsi ilmu dengan mereka yang lebih berpengalaman, maka kita akan dapat buah ilmu baru yang cukup berharga. Langsung tidak terfikir dalam benak fikiran ini untuk bina pusat Islam atau perkampungan Islam untuk jin-jin Islam.

Jadi, dengan usaha sebaran dakwah Islam ini yang lebih meluas. Di samping, kita sibuk berdakwah kepada masyarakat jin dan kadang-kala kita sibuk berperang dengan mereka. Adalah lebih baik kita bina sebuah tempat, di mana memudahkan untuk kita sampaikan risalah Islam kepada mereka. Begitu juga kalau ada jin-jin yang terlalu degil boleh kita rawat hati mereka dengan melalui pusat pemulihan di dalam perkampungan ini.

Saya tidak pernah terlintas, walaupun pernah bertemu dengan Al-Arif billah Syaikh Fuad yang telah menyediakan tempat untuk kerajaan Jin Islam di dalam rumah beliau. Ini merupakan anugerah Allah kepada beliau. Di mana jin-jin yang degil dan kafir akan ditangkap dan terus diuruskan oleh kerajaan jin-jin Islam.

Jadi bila mesej yang berharga ini saya baca dan menilai kembali, memang sebenarnya Allah SWT buka jalan untuk kita bila kita susah. Paling penting adalah keyakinan kita kepada Allah supaya terus kuat dan utuh untuk terus membantu kerja Islam.

Berikut adalah mesej beliau kepada perawat:

Salam,

Maaf sibuk kempen pilihanraya.

Ulasan saya: next time kalau jin sihir telah diIslamkan jangan biarkan dia berkeliaran bebas, sebab bila tkg sihir panggil (seru) dia akan ditarik dan disuruh kacau lagi. Jin ini tak dapat melawan dan terpaksa buat kerja sihir lagi.

Cadangan ana: Ustaz solat hajat mohon pada ALLAH untuk didirikan pusat Islam/perkampongan Islam yang serba lengkap untuk jin-jin Islam. Termasuk segala kemudahan, industri, ketenteraan, tuan-guru dsb dan pusat pemulihan. Pusat pemulihan adalah tempat jin2 jahat atau jin sihir akan ditempatkan hinggalah keadaan tenang dan dia dibebaskan selepas didakwah dan diyakini tidak akan mengulangi pekerjaan jahat lagi. Doa juga supaya perkampongan ini boleh membesar secara sendiri jika telah dipenuhi oleh jin2 Islam.

Selepas solat ust. tetapkan tempat perkampongan ini nak didirikan, kalau boleh di kawasan yang tiada pembangunan manusia ie hutan simpanan.

Ust. selawat tafrijiah, pasang niat dan hembus ke arah mana2pun boleh, insyaALLAH perkampongan ini akan wujud. Ustaz namakanlah perkampongan ini.

Bila ada jin yang insaf, sama ada masuk Islam @pun tidak ust. suruh dia tinggal dipusat pemulihan.

Begitu juga boleh offer jin2 supaya berhenti bekerja dgn tukang sihir.

Ust. boleh confirm kewujudan perkampongan ini semasa dialog dengan jin2, suruh dia tengok ke depan, ust selawat, niat diperlihatkan perkampongan then tanyalah jin berkenaan.

Untuk pastikan jin2 ini sampai ke destinasi, bila ust suruh keluar, ust panggil tentera Islam dari perkampongan tersebut untuk tangkap jin ini sebaik shj dia keluar.

Sekian, wassalam.

(Demikian mesej yang diterima melalui Ustaz Abdul Majid Hasan).

No comments: