Wednesday, October 1, 2008

Salam EIDUL FITRI diucapkan.


Muslimin dan Muslimat yang dirahmati Allah SWT.

Harap sayugianya mohon maaf pada kalian semua. Kepada Ibunda, Ayahanda, Atok Uda, Atok Abah, Atok Yah, Abg Ijal, Abg Apis, Ziha, Acit, Kak Laili, Kak Olin, anak-anak buah maaflah Ammu Am tak dapat raya sama, Mak Andak sekeluarga, Wak Ngah sekeluarga, Pak Uteh sekeluarga, Wak Long sekeluarga, orang-orang kampung semua, rakan-rakan sekolah, ustaz-ustaz, ustazah-ustazah, cikgu-cikgu yang mendidikku dan mengajarku, juga rakan-rakan kat Mesir ni dan kat Malaysia sama ye, para pejuang Islam kawasan Sungai Abong maaf sangat tak dapat solat terawikh dan raya sama kalian, tahniah pada Doktor Syaikh Ibrahim, dan sapa saja yang kenal hamba ini, baik jauh mahupun dekat, baik rapat atau tidak; maka dengan ini saya ucapkan selamat menyambut Eidul Fitri kepada kalian semua.

Satu kesempatan yang tidak dapat diberi dengan sedemikian rupa. Satu pemberian yang sangat mahal harganya. Dalam keadaan hamba yang lemah ini sudah menyambut Ramadhan dengan tidak seberapa. Namun mengharap roh tarbiyyah Ramadhan tersemat di kalbu. Ya Allah ampunkan hambaMu ini, kuatkanlah jiwaku Ya Rabbal 'Izzah semasa bibirku mengucap kalimah Takbir, hanya semata-mata mencari keredhaan Engkau.

Harap kalian semua halalkan makan minum atau apa sahaja kesalahan, takut termakan duit kalian semua, masakan tidak mampu diriku ini menghadapi azab api neraka.

Harap sama mohon maaf sekiranya ada juga terkasar bahasa, terkutuk, terperli dan banyak lagi ter.. kot. Kadang-kadang takut ade memang sengaja ker atau sebagainya, harap maaf sangat-sangat. Sekian dari hamba Allah ini.

No comments: