Sunday, July 12, 2009

KHUSUS BUAT PEMUSNAH DAN PEMBENCI ISLAM

Assalamualaikum semua.

Kepada orang yang mengaku dia sebagai pencinta Islam yang masuk dalam shoutbox saya. Harap anda jangan nak promote blog anda selepas ini di dalam shoutbox saya. Sebabnya anda ini adalah pemusnah dan pembenci Islam bukannya pencinta Islam.

Di kala orang bukan Islam mahukan Islam, anda pula bangkit untuk orang Islam sendiri jauh dengan Islam. Saya rasa anda ini pendokong dan penyokong taksub UMNO yang dasarnya Mazhab Sekular yang pisahkan agama dengan kehidupan. Malah satu fahaman atau ajaran yang sangat-sangat sesat.
Cara anda memfitnah 2 orang Tok Guru ini, serupa cara media UMNO putar belit fakta yang dikeluarkan oleh Tok Guru ini. Ambil separuh-separuh kalam Tok Guru, kemudian putar belitkan untuk orang jauh dengan Islam.

Kadang-kadang betul orang cakap pada RTM 1, RTM 2, TV3, Utusan Malaysia dan Berita Harian ini jangan percaya sangat. Kalau tengok takut terpengaruh dan boleh mengelirukan umat Islam. Lebih teruk dari itu boleh menjejaskan fikrah umat Islam.

Sekarang ini timbul pulak blog pemusnah dan pembenci Islam hadir membangkitkan isu lama menyerang 2 orang Tok Guru. Bagaimana kalau golongan orang yang tiada asas agama baca blog ini. Penghabisnya baik-baik orang nak dekat dengan Islam jadi makin jauh. Agaknya empunya blog ini rasa boleh hidup lama di dunia dan tak mati-mati. Paling tidakpun rasa bumi ini dia yang punya.

Saya teringat kata-kata Tok Guru Nik Abdul Aziz bin Nik Mat semasa menjawab media, yang beliau menyatakan: "Saya suka orang nak tegur saya, tetapi biarlah berfakta".(ujar beliau).

Tetapi si blog ini http://pasvspas.blogspot.com/ ambik beberapa kalam Tok Guru dan putar belitkan. Kononnya datangkan hujjah Al-Quran, Hadith dan Ijmak Ulama'. Sepatutnya UMNO yang membawa ajaran Mazhab Sekular yang terang-terang sesat, ditambah masalah pemikiran Liberal, Kapitalisme, Sosialisme, Maddiyyah, Hedonisme dan lain-lain. Ini fahaman baru yang ada sekarang ini mesti kita jawab dan cuba betulkan pemikiran macam ini ke arah Islam yang jelas.

Lagi satu perlu diingat dua Tok Guru kesayangan ummah ini cuba nak orang semua kembali ke jalan Islam yang Allah SWT redha. Sebab itu timbul istilah Membangun Bersama Islam, Islam Untuk Semua, dan Islam Memimpin Perubahan. Dan ingatlah ajaran yang dua Tok Guru mahukan kita kembali ini adalah Islam. Sebagaimana ajaran Para Nabi AS terdahulu termasuk Nabi kita Muhammad SAW adalah ajaran Islam.

Dan ajaran Islam ini terkandung di dalamnya pada Al-Quran dan As-Sunnah SAW. Mestilah kita kembali mengikut ajaran Al-Quran dan As-Sunnah SAW. Juga mengikut apa yang telah disepakati oleh Ulama' Salaf dan Khalaf iaitu Ijmak Ulama' dan Qias. Tetapi kena ingat Islam ini bukan ajaran teori sahaja, tetapi mestilah praktikal. Itu baru Islam tertegak dengan hujjah.
Lagi satu kenapa PM Najib menolak bila Tok Guru ajak berdebat tentang apa yang tidak betulnya dengan Islam?

Kenapa ucapan Tok Guru tidak pernah masuk di dalam TV secara keseluruhan?

Kalau anda lebih suka fitnah 2 orang Tok Guru ini dan cuba kaitkan dengan Wahabi dan apa-apa sahaja asalkan orang baca blog anda. Maknanya anda sama dengan sikap UMNO. Sebenarnya orang semakin jauh dengan Islam. Untuk apa semua ini? Populariti apa yang anda cari?

Dan dua Tok Guru ini mahukan Islam ini dipraktikalkan. Tidak cukup dengan sembahyang, puasa, zakat, haji sahaja. Jadi perkara praktikal ini siapa yang mahu perjuangkan? Kalau anda yang empunya blog ini bukan Membangun Bersama Islam, tetapi Membangun untuk Menghancurkan Islam. Waallahu'alam.

1 comment:

rakyatjelata said...

Saya sangat bersetuju dengan saudara Al Haraki.Saya baru saja melayari blog 'pasvspas'.Nadanya seakan Astora Jabat , ada mirip UMNO ala-ala ajaran sesat.Sementelah UMNO sendiri pun tidak mengkritik Tuan Guru sedemikian rupa.
Moga kita semua mendapat hidayah & keampunan dari ALLAH.