Thursday, April 29, 2010

AIR MATA MANSURAH KALI KETIGA BERJAYA DICIPTA


Saya amat terkilan dengan sikap JPMK yang membiarkan para pelajar tahun satu Qiraat tidak dapat menduduki peperiksaan Syafawi (ujian lisan) yang sepatutnya diambil ujian itu pada hari ini.

Manakah sikap mereka yang mahukan kecemerlangan para pelajar terjamin? Saya kira sewajarnya pihak berwajib ini mengambil tindakan awal sebelum perkara ini berlaku. Desakan telah dibuat oleh pihak pimpinan pelajar, begitu juga dari pihak para pelajar Qiraat seluruhnya.

Namun sejarah telah membuktikan bahawasanya JPMK memang telah gagal di dalam hal menguruskan kebajikan pelajar sehinggakan menjadi satu sejarah 39 orang pelajar Qiraat pada tahun ini tidak dapat menduduki peperiksaan.

Dan jangkaan saya benar-benar berlaku dan sejarah ini benar-benar tercatat. Apapun saya berharap kepada semua pihak, khususnya para pelajar Qiraat dapat bersabar. Sebenarnya saya lagi pelik kepada mereka yang tidak diuji oleh Allah SWT. Dan tidak disangka juga para pelajar Qiraat tahun satu ini dipilih oleh Allah SWT dalam ujian ini. Diharap juga jangan luput dari berdoa kepada Allah SWT.

Jadi saya mengucapkan takziyah dan tahniah kepada adik-adik Qiraat yang seramai 39 orang ini. Takziyah kerana tidak dapat menduduki peperiksaan hari ini dan tahniah kerana antunna dipilih oleh Allah SWT. Waallahu'alam.

No comments: