Monday, December 28, 2009

ALHAMDULILLAH SUDAH SEMBUH DARI SAKIT


Firman Allah SWT:

ٱلَّذِى خَلَقَنِى فَهُوَ يَہۡدِينِ
وَٱلَّذِى هُوَ يُطۡعِمُنِى وَيَسۡقِينِ
وَإِذَا مَرِضۡتُ فَهُوَ يَشۡفِينِ

Tuhan yang menciptakan daku (dari tiada kepada ada), maka Dialah yang memimpin dan memberi petunjuk kepadaku; (78) Dan Tuhan yang Dialah jua memberiku makan dan memberi minum, (79) Dan apabila aku sakit, maka Dialah yang menyembuhkan penyakitku; (80)

[As-Syuara':78-80]

Alhamdulillah dengan rahmat dan kurniaan Allah SWT saya berjaya sembuh dari sakit. Dan terima kasih kepada abang saya (Mohd Hafiz bin Hodari) yang merupakan salah seorang pegawai polis di Balai Polis Jasin memberi nasihat kepada diri saya. Ternyata sebotol air pada setiap hari ia nampaknya memberikan kesan yang baik, di samping ubat-ubatan yang ditelan.

Dan terima kasih kepada sahabat-handai yang terus mendoakan kesihatan saya. Barangkali keberkatan doa kalian menjadikan saya sembuh. Juga sikap ambil berat kalian sangat-sangat saya dihargai.

Nampaknya banyak benda dan perkara yang saya mesti lakukan setelah mana masalah kesihatan yang sering saya hadapi ini. Ini memang benar saya akui semua itu adalah ujian daripada Allah SWT. Ini semua juga adalah kerana mahu melihat ketabahan diri ini setakat mana saya boleh sabar dengan keperitan. Di samping sebagai kifarah dosa yang saya lakukan sebelum ini. Waallahu'alam.

No comments: