Saturday, December 5, 2009

PIALA DUNIA AFRIKA SELATAN 2010


Mudah-mudahan Bola Sepak Piala Dunia kali ini lebih menarik lagi. Diharap juga pasukan pilihan anda semua mampu melawan pasukan pilihan saya, walaupun saya tahu pasukan anda merasa seram dan ketakutan yang amat sangat bila berhadapan dengan pasukan saya. Apakah pasukan pilihan saya? Hah, ini yang kita tak tahu!

Namun bola-bola juga. Tanggungjawab kita sebagai mahasiswa/wi juga mesti dilaksanakan. Dan jangan lupa cuba ambil istifadah dalam permainan Bola Sepak Piala Dunia kali ini. Kerana saya sudah merasai kepanasan bila membaca beberapa kenyataan beberapa jurulatih pasukan ternama. Kekuatan mereka sebenarnya adalah motivasi yang tinggi kepada para pemain dan juga persediaan yang dibuat.

BERIKUT undian kumpulan pusingan akhir bola sepak Piala Dunia Afrika Selatan 2010 :-

Kumpulan A - Afrika Selatan - Mexico - Uruguay - Perancis

Kumpulan B - Argentina - Nigeria - Korea Selatan - Greece

Kumpulan C - England - Amerika syarikat - Algeria - Slovenia

Kumpulan D - Jerman - Australia - Serbia - Ghana

Kumpulan E - Belanda - Denmark - Jepun - Cameroon

Kumpulan F - Itali - Paraguay - New Zealand - Slovakia

Kumpulan G - Brazil - Korea Utara - Ivory Coast - Portugal

Kumpulan H - Sepanyol - Switzerland - Honduras - Chile

No comments: